Háború


Az eRepublik egyik központi modulja a háborús modul. Mit lehet nyerni a háborúkkal? Nagyobb lehet az ország területe, több adó folyhat be (a megszerzett területek egy részéé is), továbbá a megszerzett bónuszok növelhetik a termelékenységet. Ezek elég motiváló tényezők ahhoz, hogy egyik ország háborút indítson egy másik ellen. Arról nem is beszélve, hogy egyesek szeretik a valódi világ sérelmeit megtorolni itt a játékban, vagy éppen (például azok, akik NagyMagyarországot szeretnének).

Naponta számos csata fut, melyeknek csak egy részét látod a főoldalon. Ha század tagja vagy, akkor a századod napi parancsát elérheted a század oldalról.

 

A Military Campaigns (hadjáratok) gombra kattintva, vagy a főoldal menüjének Háborúk (Wars) opcióján keresztül könnyen elérheted az összes csatát.
Ide navigálva az alábbit láthatod:


A lap legtetején áll a nap hadjárata, ezt az elnök állíthatja be (azon országét látod, amelyikben tartózkodol, lehet az adott országért, vagy más szövetségeseiért folytatott hadjárat is). Ha az elnök által beállított hadjárat véget ért, akkor az erep automatikusan betesz egy másikat (ha van az országunknak másik, akkor az, ha nincs, akkor egy MPP-set) Amennyiben országod közvetlenül érintett egy háborúban vagy felkelésben, akkor az ez alatt látható. Továbbá két szűrő is rendelkezésedre áll a csaták keresésekor. Egyrészt a szövetségesek háborúi közt tudsz válogatni (Allie's Campaigns), illetve ezeken kívül az összes többi csatát is megtekintheted (All Campaigns). Az össze többi között találod meg a szövetséges országok felkeléseit is. Azonban ne feledd az országok ereje a koordinált sebzésben rejlik. Azaz, hogy bizonyos kiválasztott csatákat ad meg a kormány, ahol a magyar lakosság harcol. Így nem aprózódik fel a magyar hadi potenciál a rengeteg ütközetben. Előfordulhat olyan is, hogy az országunknak több aktív csatája is van, de a kormány arra utasít, hogy elsősorban x vagy y csatában harcoljunk, z-t pedig esetleg hagyunk kell, mert nem bírjuk tartani.

Különböző jelzéseket lehet látni itt a hadjáratok listájánál. Megkülönböztetünk szárazföldi csatát piros VS jelöléssel, és légi csatát kék VS jelöléssel  . Egy hadjárat során 3 kör (minicsata) szárazföldi, a 4. pedig mindig légi csata. Szárazföldi esetén szárazföldi fegyverekkel és pusztakézzel, továbbá bombákkal, rakétákkal harcolhatunk, légi csaták esetén csak légi fegyverekkel és "puszta kézzel", avagy fegyver nélkül. A számok a VS jel két oldalán jelöli, hogy az adott hadjáratban melyik ország mennyi pontot szerzett a korábbi minicsatákból. Míg a szárazföldi harcok divíziókra vannak osztva (1. div: 1 pont, 2. div: 2 pont, 3. div: 3 pont: 4. div: 5 pont), ahol összesen 11 pont szerezhető, addig a légicsata esetében minden divízió együtt harcol, és 22 pont jár a nyertes oldalnak.


A hadjáratoknál a zászló sarkán lévő kis pipa jelöli, hogy melyik oldalon fogsz harcolni alapesetben.

A harcolj gomb alatt lehet látni, hogy az adott minicsata mennyi ideje megy. Maximum 2 órás lehet egy minicsata, minimum pedig másfél órás.

Az erepublik az adott csatába bevitt sebzés összege alapján 3 kategóriára osztja a csatát, divíziónként eltér, hogy mennyi kell a következő fokozathoz. Erről is látunk infót:
- hidegháború (cold war): kevés sebzés
- totális háború (full scale)
- epikus csata (epic war):dupla prestige pointot ad minden ütésért a minicsata végéig.


Ha ezt a jelet látod , akkor valamelyik oldalon pénztv is tudsz szerezni, ha harcolsz, bár ennek mértéke legtöbb esetben nem fedezi a harci költségeidet (fegyver- és kajaköltség). A szám azt jelöli, hogy hány ajánlat érhető el.


Ha ilyen jelet látsz egy felkelésnél , az azt jelöli, hogy az adott csatába a felkelők oldalán bevitt sebzés milyen szorzót kap még. Függ mértéke attól, hogy mennyi ideje van megszállás alatt az adott régió.


Birodalom:

Birodalomnak minősül minden olyan ország, melynek nemzeti ereje legalább 4000. Azon ország, mely birodalom, a zászlója mellé automatikusan babérkoszorút kap, megváltozik a játék háttere (legalábbis aki 1024*768-nál nagyobb felbontást használ, észreveheti). Azt, hogy jelenleg mely országnak mennyi a pontja, a közösség menü > rangsor > országok résznél láthatjuk.

A nemzeti erőt az ország katonai ereje (szakaszokba besorolt aktív katonák támadóképessége), és a megszállt régiók száma határozza meg. Az, hogy egy ország birodalom, vagy nem, vagy éppen mennyi a nemzeti ereje, nem befolyásol semmit. Egyedüli érdekesség, hogy ha olyan országban tartozol, mely birodalom, az adott ország zászaljával teletűzdelt épületeket ábrázoló hátteret kapsz (1024*768-as felbontásban nem látszik, csak ennél nagyobban).
A megszállt régiók után pedig a megszálló ország részesül a megszállt ország/régió adójából, melyet a közösség menü > my country > gazdaság résznél követhetünk nyomon grafikon formájában, de van lehetőségünk táblázat formájában is megtekinteni:

Az adóbevételek és a bónuszrégiók megszerzése általi extra termelékenység miatt nyer értelmet a háborúzás.

A háborúk típusai

Támadó/direkt háború

Felkelés (Resistance War)

Légicsapás (Airstrike)

Diktatúra/forradalom

 

A csata

 

Egy-egy csata két pontgyűjtési szálon fut.

 

1.) Minden csata úgynevezett minicsatákra van osztva. Egy minicsata minimum 1,5 órát és maximum 2 óra hosszat tart a játékban. A harc közben látható számláló pedig a harc kezdetétől mutatja az eltelt időt. A csata éppen aktuális állását egy százalékos értéket mutató csík (köznapi nevén kötél) és a két háborúzó fél által elért pontok mutatják.

 

Egy minicsata megnyeréséhez 1800 pontot kell gyűjteni. Minden percben kap egy bizonyos pontszámot az az oldal, amelyik 50% felett tudja tartani a minicsatát. A mini elején kevesebbet, később többet.

 

 

Ha egy minicsatában az egyik fél elérte az 1800 pontot, akkor a százalékos állástól függetlenül befejeződik az adott minicsata!

 

2.) A második pontgyűjtési szál a győztes minicsaták után kapott pontokra van kihegyezve. Minden játékos divíziókba van osztva (1-4-ig). Így minden divíziónak a sajátjában kell az 1800 pontot elérnie. Amelyik oldal ezt teljesíti gyűjt egy adott pontszámot a következő szerint:

 

 

Az így gyűjtött pontokat a csatatéren a Current Battle Zone ikonjára kattintva érheted el. Lehet látni az összes pontszámot, és divíziónként a pontokat. Láthatod, hogy az aktuális miniben melyik divízió hány pontnál jár, és mely oldal felé húz a "kötél", valamint hogy melyik oldalt mely országok harcolnak alapból

Ezekből a pontokból pedig 94-et (régebben 83) kell összegyűjteni ahhoz, hogy az ország megnyerje a teljes nagy csatát (nem a minicsatákat, hanem azok összességét). Például, ha minden Divízió győz, akkor 11 pontot lehet gyűjteni körönként. 

 

Az epic körök dupla pontot kapnak, így egy epic csatával akár sokkal gyorsabban véget érhet a hadjárat, mert kevesebb kör is elég a győzelemhez. Az epic körök BH-i dupla aranyat érnek, és az epic körökben dupla prestige pointot lehet kapni.

Egy csata akkor epic, ha egy bizonyos sebzésmennyiség az adott divízió adott körében összejön.

 

Cold war (hidegháború): kevés sebzés volt eddig
Full scale war (totáis háború): sok sebzés volt, de még nem epic

Epic war (epikus háború): 2-szeres BH, 2-szeres prestige point, dupla pont a nyertesnek, és kicsit megváltozik a csata háttere is menet közben.

Ha minden Divízióban eldőlt a minicsata, akkor 5 perc szünet következik a következő minicsata indulásáig. Azaz megeshet, hogy neked ezen az 5 percen felül még azt is meg kell várnod, hogy a másik csoport befejezze a minicsatáját.
Epicez szükséges összsebzés az adott körben, divíziók szerint (régen így volt, azóta változhatott):
1. divízió: 150 000 000 damage
2. divízió: 1 500 000 000 damage
3.  divízió: 4 500 000 000 damage
4. divízió: 10 000 000 000 damage

 

Minden 4. kör légi harc, mely során nincs a csata divíziókra bontva, a győztes oldal pedig 22 pontot kap.

 

Egy ütéssel 10 egészségpontot vesztesz. Ugyanekkor 1 tapasztalati ponttal és a katonai rangpontod (sebzésed tizedével) növekedésével gazdagodsz, továbbá sebzést viszel be az adott csatába.  A katonai rangpontod pedig a bevitt sebzésed tizedét teszi ki. Az ellenfeledet az Erepublik véletlenszerűen választja ki az ellenséges országok lakosai közül. Mindezt úgy téve, hogy hasonló erejű legyen hozzád képest. egy ellenfél legyőzése q7 fegyverrel általában 1-4 ütéssel, fegyver nélkül 1-9 ütéssel szokott sikerülni. Ha a "harc" gombra kattintasz, akkor nem csak egyet ütsz, hanem annyit, amennyi kell az ellenfél legyőzéséhez (ha kevesebb az aktuális wellnessed, akkor kevesebbet. Az ellenfél legyőzése szükséges ahhoz, hogy megkaphasd érte a tapasztalati pontot, rangpontnövekedést.

Készíts ingyenes honlapot Webnode