Gerilla harc

Ez a modul arra való, hogy ne a kötelet húzogassuk csak jobbra-balra, hanem valós időben megküzdhessünk egy ellenféllel, s közvetve így hassunk a kötél állására.

Nézzük mit is érdemes tudni róla:


A csatában (bármelyikben) látható a gomb, ahol felszerelést vehetsz a karakterednek a gerilla harchoz
https://i.imgur.com/MDe4LO4.jpg
1 - a statjaid, azaz a tulajdonságaid felszerelkezve

  • armor (védelem): a védőfelszereléseid adják
  • accuracy (pontosság): az összes 2-es részen felaggatott felszerelési tárgyad határozza meg
  • Agility (mozgékonyság): az összes 2-es részen felaggatott felszerelési tárgyad határozza meg

2 - a viselt felszerelések (ezek határozzák meg a statjaid) ezen felszerelések használhatók közvetlenül a csatában
3 - hátizsák: ezeket a tárgyakat viszed magaddal a csatába. Három fegyvert tehetsz ide, amit fegyvercserével érhetsz el a harc közben
4 - a nyert vagy vásárolt tárgyak
5 - valuta shop:
valutáért (cc, huf, forint) vehető fegyverek páncélok
6 - gold shop: aranyért vehető cuccok

A vásárolható cuccok árai kis mértékben változhatnak. Ezeket a termékeket nem tudod piacon eladni, és a birtokodban lévőket nem tudod pénzzé tenni.

Nézzük milyen felszerelések érhetők el:


fegyverek (valuta - cc - forint)


 


név
_____
sebzés
pontosság
mozgékonyság
lőszer
tár
ideális lőtáv
ár*

mx3 storm
pistol
6
1
-1
6
2
100
2,60

s1 storm
shotgun
9
-3
-3
4
4
175
3,47

ER15 storm
rifle
7
2
-1
3
4
325
4,33

M3R storm
precizion rifle
8
1
-1
1
3
700
5,20

M43
frag grenade
5
---
-4
3
---
---
6,93
https://i.imgur.com/8ADtH3e.png
Storm assault
 rifle
8
2
-2
5
2
550

6,5


fegyverek (aranyért)



név
_____
sebzés
pontosság
mozgékonyság
lőszer
tár
ideális lőtáv
ár*

Type X
sniper rifle
14
5
2
1
3
750
0,08

Type X
frag grenade
10
---
-2
3
---
---
0,08

Type x
Crossbow
15
2
5
1
5
80
0.08

*Az ár változó lehet

sebzés: találat esetén ennyi energiát veszít az ellenfél
pontosság: a találati esélyt módosítja
mozgékonyság: az előre hátra mozgásod nagyságát módosítja. alapértelmezetten 200 méter
lőszer : egy tárban lévő töltények száma
tár : ennyi tár van a fegyverhez
ideális lőtáv : ha ennél messzebbről vagy közelebbről tüzelsz, akkor a találati esélyed csökken. Az ideális lőtávon 100% a találati esély.


védőfelszerelések (cc)




név
pontosság
mozgékonyság
védelem
tartósság
ár

Storm armor
-5
-7
8
3
10,4

Storm helmet
0
-3
4
3
3,47

storm boots
-3
0
4
3
3,47

összesen
-8
-10
16
----
17,34 cc

A power spin nevű szerencsekerékkel 4 féle felszerelést lehet nyerni, melyből az egyik meg is vásárolható:


tartósság: minden pvp harc után csökken eggyel
mozgékonyság: meghatározza, hogy hány métert tehetsz meg egy előre vagy hátra mozgás során. Alapértelmezetten ez a szám 200 méter, ennél kis mértékben eltérhet. Az elenfélhez minimum 80, maximum 900 m távolságra lehetünk.
védelem: meghatározza a sebzés mértékét, amit a védőfelszerelésed elnyel, mielőtt az energiád elkezdene fogyni...
pontosság: a találati esélyed módosítja


Hogy léphetek be a gerilla modulba?





Üss le 5 ellenfelet egy csatában (a hadjáratok, wars menüpontnál látod, hogy melyik csaták gerillásak.. mindegyik amelyik nem RW-s), majd megjelenik a gomb amivel beléphetsz a gerilla harcba.
Néha sokat kell várni, hogy ellenfél legyen, légy türelmes.
Ha tesztelni akarod, akkor keress sok mpp vs sok mpp csatát, ott nagyobb az esély, hogy lesz ellenfél.


Régebben 100 wellness alatt is elindulhatott a gerilla harc, újabban már szükséges mindenképpen, hogy meglegyen a 100 wellness.





A harc kezelőfelületével jó megismerkedni, mielőtt csatába lépsz:



a.) találati esély
b.) ellenfél távolsága
c.) gránát sebzése
d.) tüzelés az ellenfélre , ha kifogy a lőszer a tárból, akkor újratöltés gomb
e.) előre mozgás
f.) hátra mozgás
g.) kitérés, és ha van akkor, gránátot is dob





A gerilla harcban egy online ellenféllel küzdesz meg körökre osztva.
Minden körben egy akciót hajthatsz végre:

-Tüzelés: a kezedben lévő fegyverrel az ellenségre lősz
-Mozgás: mozogj előre vagy hátra a csatatéren
-Kitérés/gránát: mozogj fedezékbe az ellenfél lövése elől, ha van gránátod, akkor ilyenkor elhasználsz egyúttal egyet.
-Újratöltés: új tárat helyezel a kifogyott helyébe
-Fegyverváltás: vegyél kézbe másik fegyvert a felszerelésedből



A gerilla harcban két kulcsfontosságú elemen nyugszik a győzelmed:

- a fegyvered ideális lőtávja
- az ellenség távolsága

A fegyvereknek az ideális lőtávon van a maximális találati esélyük. Ha ettől közelebb, vagy távolabb vagy, a találati esély csökken. azaz távcsövesssel 80 méterről vagy pisztollyal 900 méterről a találati esélye szinte nulla...



Bónusz:


 
 



 


Újabb rendszer szerinta bónusz sebzés a következő:
- 0, ha a győzelem-vereség arány kisebb, mint 1
- 1, ha a győzelem-vereség arány 1-1,99
-2, ha a győzelem-vereség arány 2 vagy több.

A bónusz sebzés hozzáadódik a fegyvered sebzéséhez a harcban, bármivel is harcolsz (kivéve a gránát)


Csatatér:



1.:eseménynapló: azt mutatja, hogy mit csináltál te és az ellenfeled az elmúlt 4 körben
fegyvercsere
 kitérés
 kitérés gránátdobással (ha nem mozog az ellenfél, mikor dobod, akkor cc-ért vásárolt esetén 5, goldért vásárolt esetén 10 a sebzése. Ha mozog az ellenfél közben, akkor pedig 2 illetve 3 lesz a sebzése)
 tüzelés, lövés
/lángoló célkereszt/ kritikus sebzés (másfélszeresen számolja ilyenkor a sebzést)
 mozgás és a megtett táv
 újratöltés

2 - számláló: a cselekvésre rendelkezésre álló időt mutatja
(ha kifutsz az időből, akkor automatikusan a kitérést választja, ha van, akkor a gránátot is elhasználja)
3 - ellenfél: fontos infók az ellenfélről
-mennyi energiája van
-mennyi védelme
-milyen fegyver van a kezében
4 - saját adataid:
-energia és védelem
5 - hanghatások kikapcsolása
6 - találati esély : a felszerelésed, valamint az ellenfél távolsága alapján ennyi az esélyed, hogy sebzést okozol, ha tüzelsz.
7 - az ellenfél távolsága
8 - Gránát sebzése: ha van gránát itt 5 vagy 10 szerepel, attól függően, hogy  hufos vagy goldos.
9 - fegyvered: Az épp kézbe fogott fegyvered statjai (jellemzői)

  • sebzése (7)
  • tipusa (gépfegyver)
  • lőszer a tárban / összes lőszer (3/12)
  • ideális lőtávja (325 m)

Akár győzöl, akár vesztesz, a belőle számított sebzés függ attól, hogy  a gerillaharc során mennyit sebeztél az ellenségen. Maximálisan kb 22 q7fegyverrel való ütésnek megfelelő sebzés lehet a jutalmunk, minimálisan 10 q7 ütés.
- ha győzöl, akkor még kapsz egy nem goldos fegyót vagy armort jutalomként
-a gerilla harc nem ad xp-t (de a gerillaharchoz szükséges 5 kill során szerzünk)
-egy killnek számít a csatamezőn (így a DO-ban /napiparancs/ is akár)

- NE esetén +10% sebzésbónusz a harcmezőn a gerilla után, ha megölöd az ellenfelet.
- Sebzésnövelő is beleszámít a harcmezőn gerillázás esetén
- kitérés csökkenti a találati esélyt, a gránát sebzését pedig 2 éllteve 3-ra csökkenti.
- legalább 100 energia kell, hogy csatlakozhass a gerilla harchoz
- akik sokat játszanak, szembe kell nézniük tapasztaltabb ellenféllel
- 20 körből áll maximum egy gerilázás, körönként 12 másodperc
- ha nem csinálsz semmit egy körben, és lejár a köridő, akkor automatikusan kitérsz/gránátot dobsz



Kisebb változások a gerilla modulban: https://www.erepublik.com/en/main/latest-updates/0/113