Csatatér
A csatatéren a következőt látjuk (fokozatosan jelennek meg új elemek a csatamezőn, hamarosan ezekről is lesz szó):
- Rakéták, bombák, sebzésnövelők, ghost buster, damage accelerator ebben a sarokban érhetők el.
- Elsővel csokit vásárolhatunk, másodikkal megnézhetjük a csata statisztikáját a mi oldalunkon, a harmadikkal lehet változtatni a tank (amivel vagyunk) kinézetén, de ez nem mindenkinek érhető el (korábbi küldetés jutalma), a negyedikkel pedig a gerillafelszerelésekhez jutunk.
- Combat Order ha van, itt elérhető.
- Csatamező: bal oldalt mi és szövetségeseink (amelyik oldalon ütni fogunk), jobb oldalon az ellenség. Középen egymással szemben vagyunk mi és a számunkra kiosztott "ellenfél".
- A mi divíziónkban a BH, valamint a lefelé nyílra kattintva a többi divízó aktuális BH-i (csata hőse, azaz a legjobb harcos az adott kör adott divíziójában). Fölötte az ország zászlaja és szövetségesek száma (ha rámegyünk, mutatja az országok neveit).
- Előző ponthoz hasonlóan, de az ellenfél oldalára jellemző infók.
- "Kötélállás", aktuális miniben szerzett pontok, százalékérték, eltelt idő, csata helyszíne. 3 ikon által további információkra tehetünk szert:
Elsővel informálódhatunk, hogy a többi divízióban mennyi a kötélállás, sebzések alapján milyen besorolású a csata adott divekben (itt az a lényeg számunkra, menyire van az epictől, jelen esetben elég távol áll minden divben)
Második ikonnál láthatjuk, hogy ki melyik körben (és összesen) melyik divízióban mennyit sebzett, ölt, mind a két oldalon.
A harmadik ikonnál csata előzmények (nem érdekes). További ikonok is vannak, melyekre még nem lehet kattintani, mert még nem készült el a megfelelő fejlesztés. - Tartózkodási helyünk, nevünk, energiánk, avatarunk, pénzünk, stb.
- Be lehet állítani, hogy megjelenjenek-e a fegyver torkolattüzek (weapon fire), atombombák animációja (nuclear weapon animations), megjelenített játékosok frissítési gyakorisága (player update rate), player transition nem tudom mi. Ezek alacsonyabbra vétele, kikapcsolása előnyös lehet a szerver túlterheltségekor, valamint akkor, ha gyenge gépen, vagy okostelefonon vagyunk (különösen, ha az adatforgalmat is csökkenteni akarjuk), valamint epic csata esetében.
- Aktuális és összsebzésünk az adott miniben, divíziónk (korábban egy küldetés keretén belül lehetővé vált akár divízióváltásra is), bal oldalt az energiatöltés, jobb oldalt a (a rakéta ikon) a fegyverválasztás, lent a rangpont, középen a fight pont.
A Fight gomb megnyomásával támadod meg az ellenfelet.(ütés - hit). Azonban csak akkor íródik jóvá a tapasztalati pontod és a sebzésed, ha egészsége 0-ra csökken, azaz „megölöd”. Egy ellenfelet pedig átlagosan 4-7 ütésből tudsz leteríteni puszta kézzel (q7 tankkal pedig kb 1-3 ütés), tehát ha már csak 3 vagy annál kevesebb ütésre van energiád, akkor érdemes várni és töltődni picit még. Ne aggódj, ő ebből nem fog érzékelni semmit, karakterében nem esik kár. Ez csupán egy névleges harc lesz köztetek.
Miután „megölted” ellenfeled jóváíródik a tapasztalati pont (experience points), a katonai pont (rank points), és a csatába bevitt sebzésed (war influance). A bevitt sebzésed azzal is növekedhet, hogy az ország, amelynek állampolgára vagy, rendelkezik-e Természetes Ellenséggel. Ha az országod Természetes Ellenségével (Natural Enemy, NE) folytatott háborúban harcolsz, akkor 10% sebzésbónuszt kapsz. Miután ellenfeledet "megölted" egy új ellenfelet kapsz, akivel folytathatod a harcot.
Arra még figyelj, hogy egy-egy ellenfelet egy kattintásból győzöl le. Azaz hiába kell több ütés hozzá, ez egyben fog bekövetkezni. Azaz például egyből 40 energiát von le tőled a rendszer, de ugyanígy 4*1 tapasztalati pontot kapsz.
A harc közben az egészséged újratöltésére is lehetőséged van. Addig tudod visszatölteni amíg rendelkezel visszatölthető energiával és étellel a raktáradban. Óránként 100 energia termelődik (6 percenként 10-10). Ezen felül csak "energy barral" tudsz egészséget visszatölteni (bizonyos esetekben az energiatöltődés gyorsabb is lehet).
Az energy bar akkor jár egy játékosnak, ha katonai rangot lép, napi parancsot teljesít vagy küldetést visz végig. Ez visszatölti az energiád 100 egységgel.
Ha pedig minden energiád elharcoltad, igyekezz maximum közeli energiára feltöltődve kilépni, hiszen ha egy ellenség téged kapna ellenfélnek, akkor minél több ütésbe kerüljön neki a harc ellened.
Az eRepublik harcaiban rendkívül fontos a koordinált sebzés bevitele. Ezért csak akkor harcolj egy csatában ha az fontos. A csaták idején a Mibbit.com chates felületén is rendszerint irányítás zajlik. Nagy és fontos csaták esetén több százan gyűlnek itt össze, fegyver és étel osztás is szokott zajlani. Itt megtudhatod, hogy melyik csatában, és mikor van szükség legjobban a sebzésedre. A harci koordinálás a mibbit.com chat #hunarmy szobájában zajlik. A szoba jelszóval védett, de Military Unit-od vezetőjétől el tudod kérni a jelszót. Ugyanígy ezt a célt szolgálja a Hadügyi Közlöny újságja, ahol az éppen legfontosabb csatákat találhatod meg. Lehetőséged szerint látogass fel a chatre és iratkozz fel a Hadügyi Közlönyre.
Combat order:
Esetenként több ajánlat is lehet. Ha kipipáljuk az egyiket, és a megadott falállás alatt ütünk (jelen esetben 51%), akkor jelen esetben 20 HUF/ 1 000 000 sebzés fizetséget kaphatunk, de csak abban az esetben, ha ki van pipálva. Nem baj, ha nem ütünk egymilliót, minden egyes ütés után a rendszer automatikusan annyi HUF-ot ad nekünk az ütés után, amennyit ér a sebzésünk (pl egy ütéssel sebzünk 50 000-et, akkor ebből következően egy ütésért kapunk 1 HUF-ot a fenti ajánlat alapján). Az ajánlat lehet több, kevesebb, diviziónként eltérő. Ha a megadott falállás felett ütünk, akkor nem kapjuk meg a jutalmat.
Ha elfogy...
Csata közben ha elfogy az energiánk (a visszatölthető is) felajánlja a rendszer, hogy vehetsz goldért, vagy kaphatsz akkor, ha hívsz meg másokat a játékba:
Csata közben ha van még energiánk, de nem tudunk visszatölteni többet, akkor felajánlja a csokik és health kit vásárlásának lehetőségét: